Raktártechnika a szállodaiparban – fontosabb, mint gondolnád

Egy szálloda komplexebb intézmény, mint azt a betérők valaha is sejtenék. Nekik csak annyiból áll az egész, hogy a főbejáraton besétálnak, átveszik a foglalásukat, jól érzik magukat a szobájukban, majd elmennek. Fogalmuk sincs arról, hogy hány ember munkáján múlik az ő üdülésük, az, hogy egy tiszta, kényelmes vetett ágyban hajthatják álomra a fejüket. Takarítók, szobalányok, szakácsok, pincérek, kisegítők, hordárok, managerek egész hada dolgozik a vendégek kényelmén, és ehhez komoly eszközpark és Raktártechnika szükséges. Elvégre valahol tárolni kell a takarítószereket, az ágyneműt, az egyenruhákat, az ételek alapanyagait, a konyhai eszközöket, a könyvelés aktáit, és még megszámlálhatatlanul sok dolgot. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen polcokat, polcrendszert használunk.

A mi szállodánkban elég hervasztó volt a helyzet annak idején, az évek során odahozott különböző polcokkal szenvedett a személyzet, de egyszerűen semminek nem volt meg a helye. Nem volt elég hely a mosott holmi tárolásához, és a munkaruháink is kupacokban álltak a mosodában, néha össze-vissza keverve. Velem is megesett, hogy véletlenül egy a sajátomnál jóval nagyobb nadrágba sikerült belebújni. Szó sincs arról, hogy ne vettem volna észre a különbséget, azonnal feltűnt, hogy valami nagyon nem stimmel, de azt hiszem ekkor realizálódott bennem, hogy itt valami nagyon nincs bennem. A konyhai dolgozók is állandóan panaszkodtak, hogy egyszerűen nincs annyi helyük, hogy el tudják megfelelően pakolni a dolgaikat. Zsúfoltság, fejetlenség, csomó ideig kell keresni dolgokat, mire megtalálják őket. Ráadásul az alapanyagraktárban is előnytelenül van kihasználva a hely, csomószor nem azt a dobozt hozzák ki, amire szükség lenne.

A Raktártechnika a takarítószemélyzet számára is fontos, elvégre valahol tárolni kell az eszközeiket, tisztítószereiket. És akkor a karbantartó részlegről még nem is beszéltünk. Külön-külön is fontos lenne a különböző feladatköröknek, hogy legyen helyük ahová pakolhatnak, nem hogy egy ekkora intézményben együtt kelljen dolgozniuk. Szóval a nadrágos incidens ráébresztett arra, hogy itt valamit változtatni kell. Felmentem tehát a szállodaigazgatóhoz, és minden kertelés nélkül elmeséltem neki a tapasztalataimat. A fejetlenséget, a káoszt, ami állandóan uralkodik. Ha a saját körleteinkben, munkakörnyezetünkben nem tudunk rendszert tartani, akkor hogyan várható el, hogy a szálloda tipp-top állapotban legyen? Az igazgató megdöbbentő módon egyetértett velem, és hozzátette, hogy ő is tapasztalta már egy ideje, hogy valami nincs rendben. Abban viszont tanácstalan volt, hogy ha fejlesztésre is szorul a Raktártechnika, akkor kihez fordulhatna, honnan rendelhetne egységes, hatékony polcokat.

Raktártechnika

Felajánlottam neki, hogy körülnézek, hajlandó vagyok a szabadidőmből is áldozni erre. Megköszönte a felajánlást, mivel neki nemigen van ideje ilyesmire, és ötlete sincs, hogy hogyan állhatna neki a keresésnek. Rajtam legalább látja így a gesztust és az igyekezetet. Hátha kifizetődő lesz később… Szóval amikor hazamentem, elkezdtem keresgélni. Raktártechnika ügyben én sem voltam valami tapasztalt, annyit tudtam, hogy valami egyszerű, de hatékony polcrendszerre van szükségünk, amit az igényeink szerint lehet alakítani. Hiszen teljesen más beosztású polcokra van szükség például a konyhai raktárban, mint mondjuk az ágyneműknél. Szóval keresgéltem, de egy csomó helyen vagy nagyon drága, vagy rettentő rossz minőségű termékekbe botlottam. Kezdtem kissé elkeseredni, mert a tudat, hogy a továbbiakban is abban a fejetlenségben kell élni és dolgozni, valahogy nem kimondottan tetszett. De aki keres, az talál, szokták mondani, én pedig azt hiszem, kihúztam a kincset a sok szemét közül!

Találtam egy nagyon szimpatikus, vásárló-centrikus vállalkozást, akik minőségi, olasz import polcokkal és állványokkal foglalkoznak. A honlapjukon egy csomó hasznos és érdekes információt tudtam meg, nem is gondoltam volna, hogy ez ennyire szerteágazó ipar. Szóval ha Raktártechnika, akkor azt giszem, megtaláltam a mi aduászunkat. El is mentettem magamnak az elérhetőségüket meg a weboldalukat, hogy másnap megmutathassam az igazgatónak. Így is tettem, és nem túlzok, amikor azt állítom, hogy nagy kő esett le a szívéről. Neki is egyértelműen tetszett amit látott, és bár nekem mennem kellett vissza a dolgomra, mert lejárt a szünetem, ő megígérte, hogy záros határidőn belül lépni fog az ügyben. Sokszor hallottuk már ezt, de most mintha valami más lett volna, most tényleg lelkesedés csillogott a szemében. Ha fejlesztésre szorul a Raktártechnika, az nem várhat, mert a szálloda sínyli meg.

Pár héten belül meg is jelent néhány szaki, akik felmérték a helyiségeket, és mindenkivel beszéltek pár szót, hogy mi lenne számokra az ideális. Én a portán csak beengedtem őket, onnantól valószínűleg az igazgató foglalkozott velük, de a többiektől hallottam a fejleményeket. Meglepett, hogy valóban ilyen gyorsan lépett a diri, pedig már fel voltam rá készülve, hogy a Raktártechnika átalakításáig vagy egy év fog eltelni. Ehhez képest nem egészen két hónapon belül elintézett mindent, és az általam javasolt cég emberei meghozták és felépítették az új polcokat. A visszajelzések alapján ez akkorát lendített mindenen, hogy még a kiszolgálás és a munka hatékonysága is szintet ugrott. Immáron mindennek van helye, a textíliákat, ruhákat végre lehet méret szerint különválogatni, rendszerezni. A konyhások se panaszkodtak többé, és valahogy az egész légkör sokkal nyugodtabb és barátságosabb lett egy kis idő elteltével.