Nyáron nagyon nagy volt a zsongás, sok turistával és még több magyarral, így igazából a telt ház mellett nem sok egyébre volt időnk. A szeptember még elég húzósra sikeredett, nem sok nyugtunk volt, de vendéglátósként erre igazán nem tudok panaszkodni – ha munka van, munka van és az mindig jó. Októberben már kezdett lecsendesedni a forgalom, egyre több előre nem lefoglalt, maximum utolsó pillanatban feltöltött szobánk volt, így volt időnk átgondolni az előtte lévő hónapokat, összegezni a teljesítményünket és elkezdeni a következő nagy, azaz téli időszak stratégiáit, költségeit és várható bevételeit is. A költségvetésbe az előre jelzett kiadások mellett korszerűsítést is bele kellett kalkulálni, főleg a távolabbi és hidegebb szárny fűtésrendszerének az alapos átnézését és esetleges komplett lecserélését is. Ilyenkor mindig figyelembe szoktam venni, hogy mik azok a dolgok, amiket szinte azonnal meg kellene oldani, illetve hogy melyiknek a beruházása térül meg jobban. Lehet nem mindenki gondolkodik így, de számomra fontos az anyagi vonzat, hiszen a hotelnek rengeteg egyéb költsége is van, amit nem lehet másképp megoldani és kifizetni. Ezt nevezem egyszerű, praktikus és kifizetődő gondolkodásmódnak és eddig még mindig bevált.
Bár mindenhez én (sem) értek, szerencsére megvannak a megfelelő embereim ahhoz, hogy mindenből a lehető legtöbbet és legjobbat hozhassunk ki a hotelben. Az egyik megbeszélésünk alkalmával szóba is került a fűtőrendszer és az említett szobák átalakítása amikor az egyik alkalmazottunk, aki nem mellesleg az egyik régi jó barátom dobta be az elektromos padlófűtést, mint opciót. Őszintén szólva nem tudtam sokat a dologról, de ahogy nagy vonalakban Peti felvázolta, egész csábítóan hangzott az ötlet. A legfontosabb számomra az volt, hogy az érintett szobákat is ki tudjuk adni a téli szezonban is és a vendégek kényelmesen és otthonosan érezhessék magukat bennük, aminek elengedhetetlen része a fűtés. Kértem nézzen utána a lehetőségeknek és hozza el a következő megbeszélésünkre, ha talál valami érdekeset, aztán rá is hagytam a dolgot. Következő héten Peti három variációval érkezett, de az átbeszélésük során valahogy mindig az elektromos padlófűtés amorf fűtőszálas verziójánál kötöttünk ki. Ekkor úgy döntöttünk, hogy profi segítséget szeretnék bevonni és elkezdtünk kutakodni kivitelezők után.
Ekkor találtunk egy weboldalt, ahol nemcsak a folyamatot írták le pontokban, hanem mindent meg és el is magyaráztak, ami nagyon szimpatikus volt. A biztonság és teljeskörűség érdekében folytattuk a kutatást, de ahogy eleinte az amorf fűtőszálas modell felé, úgy itt is egy irányba húzott a szívünk: az oldalhoz, ami nemcsak egy szolgáltatást, hanem tudást is tudott ajánlani. Fel is vettük velük a kapcsolatot és egy pár napon belül ki is érkeztek hozzánk a helyszíni felmérést elvégezni. Bevallom, először nem láttam semmi értelmét a felmérésnek, hiszen úgy gondoltam, hogy az áraikat így is tudják, akkor csak a paraméterek kellenek és kész is – persze ez nem volt ilyen egyszerű. A felmérés alatt láttam csak, hogy mennyire komplikált, legalábbis többrétegű a szerkezet telepítése: mivel ezek lapok, így nem lehet őket csak úgy elvágni, nem mindegy hogyan és mire rakják le őket és ezek még csak azok az indokok, amikre én is meg tudok jegyezni és érteni. A helyszíni felmérést követően kaptunk egy teljes mértékben korrekt és részletes árajánlatot, majd az elfogadása után megbeszéltük az időpontot, amikor a szakértők kijöttek elvégezni a telepítést. Ennek már lassan három hete volt és szerencsére a szakértői szerelést követően pár nappal már a vendégeink élvezhették a fűtőszőnyegek által kibocsátott meleget talpuk alatt. Eddig csak pozitívum visszajelzéseket kaptunk és szerencsére a padlófűtés az egész szobát kényelmes hőfokon tudja tartani – pont annyira, amennyire egy vendégnek általában szüksége is van. Ennek következtében már egyáltalán nem kell aggódnom a hidegebb időszakok okozta fagyok miatt abban a szárnyban és biztosra vehetem, hogy a következő szezon és legalább olyan sikeres lesz, mint amilyen a nyári volt.